Ons item ´THUIS BIJ´ gaat normalerwijze over mensen die wij hun verhaal laten doen over hun wijk. Ook zijn dit verhalen waar we de mens achter deze bewoners leren kennen, wat ons goed doet. Er zijn ook wel eens verhalen dat we wegens andere redenen ´thuis bij´ zijn, zoals dit voorbeeld.

Hier was geen fotomomentje met de bewoner en heb ik een foto van het probleem, in dit geval de radiator van de verwarming die koud blijft, gemaakt.

Afgelopen week werd ik gebeld door een vrouw op leeftijd, die wonende is aan het Oostblok in Delft. Ze heeft problemen met de blokverwarming. Vorig jaar waren er ook problemen met de blokverwarming. Woonbron heeft toen bij een gedeelte van de woningen aan het Oostblok elektrische kacheltjes uitgedeeld, omdat de bewoners zaten te klappertanden in hun huis, omdat de verwarming kapot was.

Deze vrouw is kort geleden geopereerd en in november wacht haar nog een zware operatie. In de ochtend en de avond kan het wel eens fris zijn en dan denk je even de kachel laag aan te zetten.

Dat geldt niet aan het Oostblok, omdat de blokverwarming niets doet. Een telefoontje van deze vrouw aan woonbron is helemaal iets waarvan ik denk, dit kan je niet menen en lijkt de naam Oostblok zijn naam eer aan te doen, maar dan in negatieve zin.

Uitleg gegeven dat ze pas geopereerd is en dat het in de avond en ochtend toch wel fris wordt in haar huis. De kachel slaat niet aan, maar zegt woonbron, als 70% van de bewoners gaat klagen dan gaat hij wellicht wel aan. Daar mag deze vrouw het dan mee doen. Het is nu dus al voor het tweede jaar dat er gedoe is met Woonbron over hun blokverwarming. Wie bepaald of iemand zijn kachel aan wil zetten ja of nee, dat is toch een legitieme vraag?

Bij woonbron ligt dit waarschijnlijk anders en mag je wel maandelijks je vaste bedrag betalen voor de blokverwarming, maar niet bepalen wanneer je deze aan of uit wilt hebben. Snapt u het nog?

Bram Stoop.