‘Links’ anti-auto parkeerbesluit stond al vast: “Meer betalen voor minder plek”

Kleine Protestactie voor het Stadhuis maar de raadsleden zaten thuis achter de video. bron foto Indebuurt.nl/delft

Protest op de Markt kwamen nauwelijks mensen op af. Logisch ook want zo goed als niemand in Delft wist dat er een protestactie over parkeren was. Laat staan waar deze over ging. Petitie Stop de Parkeertransitie was ook te laat.

gemeenteraadsverkiezingen 2018 Binnenstad

GroenLinks was de grote overwinnaar in 2018 bij de gemeenteraadsverkiezingen. Dan weet je dat de auto en het autobezit sterk teruggedrongen gaat worden. De auto is het symbool van individuele vrijheid en daar houdt de GroenLinkse elite niet van. Je moet met het collectieve Openbaar Vervoer of Greenwheels autodelen.

De binnenstad is het bolwerk van GroenLinks, D66 en Stip. Stip maakt het liefst van de historische binnenstad een loop/fiets TU-campus.

Zo Links is de parkeertransitie niet voor de binnenstad. De binnenstadbewoner krijgt €1500 subsidie op een jaarabonnement voor hun bolides (€1800/jaar) in een parkeergarage. Dat zijn de dik verdienende GroenLinks, D66 en VVD managers meestal tweeverdieners in hun vele tonnen kostende grachtenpanden. Die rijken wil dit college verleiden met €100 prijsverschil. €300 altijd in parkeergarage of €200 op straat voor je deur. Wie gaat nu zijn statussymbool onder de grond zetten? College denkt 675 auto’s.

Die enorme korting betalen de burgers in de schillen rond de binnenstad. Van €77 naar €100 per jaar voor parkeervergunning. Dat is echt VVD. De gewone man/vrouw de rekening laten betalen en zichzelf verder verrijken. Deze omwenteling over de auto stond al verdekt in het coalitieakkoord 2018 – 2022.

D66 wethouder Martina Huijsmans

D66 wethouder Martina Huijsmans is daarvoor de uitvoerder van dit project. Meer is het niet. Elk charisma ontbreekt en kan ook niet burgers enthousiasmeren over haar politieke keuzes. Lege garages vullen met auto’s van bewoners.

De oppositie zit er voor Piet Snot bij. Om de burger het idee te geven dat de hele gemeenteraad zogenaamd de besluiten neemt. Desalniettemin hadden wij een Redelijk Alternatief voorgesteld. Het evolutionaire Uitsterfbeleid van de ‘fossiele’ auto in de binnenstad. Later meer…

Maar dit keer was er toch veel meer woede ontstaan (Corona-stress) bij de oppositie. Ze voelen zich met die achterlijke video vergaderingen helemaal kansloos in de besluitvorming. En al helemaal zonder fysieke inspraak van burgers. Dat alles bij elkaar was reden voor een Motie van Afkeuring tegen dit college. Hoop dat hierdoor meer echte participatie komt van burgers….

Hart voor Delft / Groep Stoelinga / JP

O ja. Dit gaat er al per 1 november 2020 veranderen.

Verordening parkeerregulering en parkeerbelasting Delft 2020

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *