Onze fractie kwam een artikel op de site van Omroep Delft tegen. Zie bijgaande link (Bron: Omroep Delft).
https://www.omroepdelft.nl/omroepdelft/nieuws/slechte-communicatie-en-hoge-kosten-voor-verplichte-keuring-gehandicaptenparkeerkaart

Een bizar verhaal, waarbij een Delftse inwoonster verplicht gekeurd moet worden, terwijl
al jarenlang vaststaat dat zij ernstig gehandicapt is en haar situatie niet zal verbeteren. Bij de WMO zijn alle gegevens van deze inwoonster bekend. Sterker nog ook bij Parkeren Delft, want aan deze inwoonster was al in het verleden een gehandicapte parkeerkaart toegekend.

Waarom weer en herkeuring voor deze mevrouw en bijna € 250,– (alleen voor de aanvraag) in rekening brengen? Bizar! Nu blijkt ook nog dat Parkeren Delft dergelijke beoordelingen uitbesteed aan een derde partij. Ja, die partij moet natuurlijk ook geld verdienen. Niet vreemd dat kosten voor onze inwoners, als het gaat om o.a. zorg, de pan uitrijzen.

Hart voor Delft heeft tijdens de Begrotingsbehandeling mede een motie ingediend om dergelijke kosten te velagen.

Tegelijkertijd moet in genoemde situatie, als vaststaat dat iemand levenslang gehandicapt blijft en er geen verbetering meer zal optreden, het uitgeven van een permanente gehandicapte parkeerkaart standaard worden. Zonder dat mensen onnodig op extra onkosten worden gejaagd. Mooie taak voor het college van B&W om dit te regelen met het Parkeerbedrijf Delft. Zo simpel kan het zijn.

Hart voor Delft
Coby de Koning