Nieuw ingerichte kruising Zuidplantsoen Michiel de Ruyterweg

Via deze kruising Zuidplantsoen – Michiel de Ruyterweg moet ik dus de Zeeheldenbuurt weer in sinds de stoepranden de ingang naar de Mijnbouwstraat onmogelijk maken.

28 augustus is de stoeprand weer verhoogd en kan je niet de Mijnbouwstraat inrijden. Alleen met SUV’s.

Het is een twee richtingen straatje van 4,5 meter breed geworden. Te smal in de praktijk. Je verwacht er ook geen tegenligger. Bijvoorbeeld een Land Rover Discovery is met spiegels al 2,4 breed. Dus twee kunnen elkaar al niet passeren.

Een vrachtwagen is zonder spiegels 2,5 meter breed. Kleine middenklasser is 2 meter zonder spiegels. Dus kom je een vrachtwagen tegen dan moet je even je spiegel inklappen.

Maar de oplossing voor fietsen is ook hopeloos met allemaal haakse bochten, drempels en onduidelijke voorrangstekens.

Zuidplantsoen Michiel de Ruyterweg fietsen met haakse bochten en onlogische afslag.

Het voordeel van de geruisloze schone elektrische bussen heeft als nadeel dat je ze niet aan hoort komen. Die stadsbussen knallen aardig door op de busbaan. Als fietser maar ook automobilist loop je echt gevaar daar er op die hoek geen overzicht is.

Onbegrijpelijk dat deze route via het Zuidplantsoen als Oostelijke wijktoegangsweg naar de Zeeheldenbuurt moet gelden. Het is ook nog eens flink omrijden door de buurt.

De bewoners van het Zuidplantsoen zitten niet te wachten op al het verkeer naar de Zeeheldenbuurt. Net zo min als de andere straten in de Zeeheldenbuurt.

Dat alles omdat D66 auto’s niet snapt dat je eerst met de buurt moet overleggen in plaats van achteraf. Maak de Mijnbouwstraat gewoon toegankelijk om van twee kanten in te rijden.

Hart voor Delft / Groep Stoelinga

Deze automobilist doet wat het meest voor de hand ligt maar rijdt de bus -trambaan op.